بیکاری

بدان که دنیا سرای آزمایش وگرفتاری است، که آدمی هرگز در آن ساعتی آسوده وبى کار نشود، مگر این که آن بیکاری در روز قیامت مایه افسوس او گردد (امام علی ع)

بیکاری

بدان که دنیا سرای آزمایش وگرفتاری است، که آدمی هرگز در آن ساعتی آسوده وبى کار نشود، مگر این که آن بیکاری در روز قیامت مایه افسوس او گردد (امام علی ع)

روزگاری در پناه نخل...



إِذْ أَوَى الْفِتْیَةُ إِلَى الْکَهْفِ فَقَالُوا رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَةً وَهَیِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا/کهف10

زمانى را به خاطر بیاور که آن جوانان به غار پناه بردند، و گفتند:

 «پروردگارا! ما را از سوى خودت رحمتى عطا کن، و راه نجاتى براى ما فراهم ساز!»


یاد آن روزگاران بخیر که در پناه نخل به سوی قبله ی خویش می نشستیم در انتظار رحمتی از سوی رب رحمان بودیم، غافل از آنکه خدا رحیم است! رحمت رحمان که همیشه می رسد و به همه می رسد. اما رحمت رحیم تنها مومنین را در بر می گیرد. و مومن آن نیست که تنها شهادتی بر زبان جاری کند بی آنکه عملی مطابق ایمانش از او سر زند.

و اما راه نجاتی که خواستیم چه سریع فراهم شد برایمان. راهی دیار عشق شدیم و ندا آمد:


وَإِذِ اعْتَزَلْتُمُوهُمْ وَمَا یَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ فَأْوُوا إِلَى الْکَهْفِ یَنشُرْ لَکُمْ رَبُّکُم مِّن رَّحمته ویُهَیِّئْ لَکُم مِّنْ أَمْرِکُم مِّرْفَقًا/کهف16

و (به آنها گفتیم:) هنگامى که از آنان و آنچه جز خدا مى‏پرستند کناره‏گیرى کردید، به غار پناه برید؛

که پروردگارتان (سایه) رحمتش را بر شما مى‏گستراند؛ و در این امر، آرامشى براى شما فراهم مى‏سازد!


پناه بردیم به پناهگاهی ایمن، به وادی رحمت الهی، و چندی کناره گرفتیم از تمام هستی. آرامشی که نظیرش جایی دیگر نیست. اما پس از آن آرامش بهشتی، و بعد از آنکه طعم رحمت را چشیدیم، بار دیگر بانگ اهبطوا زدند و از آن جایگاه رفیع به دنیای پست عودتمان دادند. 


حال دوباره در زمین متفرق شدیم، قبله از دست رفته و نخل چشم انتظار یاران دیرین خود است تا باز هم باری دیگر سایه اش را بر سر آنان بگستراند!


به امید چنین روزی...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.